Loading...

Algemene voorwaarden

Overzicht :

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van Lespoirs met betrekking tot Diensten en maken integraal deel uit van elke Overeenkomst tussen Lespoirs en Klant. Door de Klant opgelegde bepalingen of voorwaarden die afwijken van, of niet aanwezig zijn in, deze Algemene Voorwaarden, binden Lespoirs slechts indien Lespoirs deze uitdrukkelijk Schriftelijk accepteert.

Termen met een hoofdletter moeten worden begrepen zoals gedefinieerd in artikel 1 van deze algemene voorwaarden.

Artikel 1. Definitie van gebruikte terminologie

In deze algemene voorwaarden dienen de volgende termen te worden begrepen zoals hieronder gedefinieerd.
1.1. Lespoirs: Lespoirs , gevestigd te Maastricht, Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel van Nederland onder 64868184.
1.2. Website van Lespoirs : de website van Lespoirs, beschikbaar op Lespoirs.nl.
1.3. Abonnement : de overeenkomst waarbij een of meer partijen zich voor een bepaalde periode verbinden tot het continu leveren van diensten (zoals een jaar abonnement voor 1 maand).
1.4. Account : het recht op toegang tot een gebruikersinterface die de Klant kan gebruiken om (bepaalde aspecten van) de Services te beheren en configureren, evenals de door de Klant opgeslagen informatie.
1.5. Algemene voorwaarden : de bepalingen in dit document.
1.6. Klant : de natuurlijke of rechtspersoon met wie Lespoirs de Overeenkomst sluit, waaronder partijen die daartoe met Lespoirs onderhandelen, evenals hun (gemachtigde) vertegenwoordigers of agenten, rechthebbenden en erfgenamen.
1.7. Services : de producten en / of services die Lespoirs volgens de Overeenkomst aan de Klant levert.
1.8. Materialen : alle werken, zoals websites en (web) applicaties, software, huisstijlen, logo's, flyers, brochures, folders, belettering, advertenties, marketing- en / of communicatieplannen, concepten, afbeeldingen, teksten , schetsen, documentatie, adviezen, rapporten en andere producten van de geest, inclusief voorbereidend materiaal daarvan en (al dan niet gecodeerde) bestanden of gegevensdragers waarop de materialen zijn opgeslagen.
1.9. Overeenkomst : elke overeenkomst tussen Lespoirs en Klant op basis waarvan Lespoirs Services aan Klant levert
1.10. Schrijven : papieren geschriften, e-mail, communicatie per fax, voor zover de identiteit van de afzender en de integriteit van het bericht voldoende kunnen worden vastgesteld.
1.11. Toepassingen met een hoog risico : toepassingen waarbij fouten in de Services kunnen leiden tot de dood of ernstig letsel, ernstige milieuschade of het verlies van (persoonlijke) gegevens met zeer hoge gevolgschade. Voorbeelden van toepassingen met een hoog risico zijn: transportsystemen waarbij een fout ertoe kan leiden dat treinen ontsporen of vliegtuigen neerstorten; medische systemen waarbij een fout ertoe kan leiden dat een patiënt geen of een verkeerde behandeling krijgt; systemen waar een substantieel deel van de bevolking op vertrouwt voor de levering van cruciale overheidsdiensten, zoals DigiD (in Nederland); systemen waarin (veel) medische gegevens of andere bijzondere categorieën gegevens in de zin van de Algemene wet gegevensbescherming of anderszins zeer gevoelige gegevens worden opgeslagen.

Artikel 2. Sluiting van overeenkomsten
2.1. De Klant kan Services aanvragen door het aanvraagformulier op de website van Lespoirs in te vullen, te ondertekenen en naar Lespoirs te sturen. Een dergelijk verzoek is bindend voor de klant. De overeenkomst wordt als gesloten beschouwd indien Lespoirs een bericht heeft gestuurd met daarin de bevestiging en aanvaarding van het verzoek.
2.2. Klant kan ook een vrijblijvende offerte aanvragen. De Overeenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen na ontvangst van aanvaarding van dit aanbod, op voorwaarde dat deze is aanvaard vóór de in het aanbod vermelde vervaldatum.
2.3. Afgesloten overeenkomsten zijn definitief. Als de klant een consument is, zal de levering van de diensten onmiddellijk na de bestelling plaatsvinden met de uitdrukkelijke toestemming van de klant.

Artikel 3. Uitvoering van de overeenkomst
3.1. Na het sluiten van de overeenkomst zal Lespoirs zich naar beste vermogen inspannen en voldoende zorg en vakmanschap besteden om de overeenkomst na te komen.
3.2. Lespoirs zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken beschikbaarheid van de Services en de bijbehorende systemen en netwerken te bewerkstelligen en de Klant toegang te verlenen tot de daarin opgeslagen gegevens. Lespoirs geeft echter geen garanties over de kwaliteit of beschikbaarheid.
3.3. Alle door Lespoirs vermelde of verstrekte voorwaarden voor de levering van de Dienst zijn louter indicatief.
3.4. Lespoirs is gerechtigd derden in te huren om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, indien dat nodig is voor een goede uitvoering van de overeenkomst. Eventuele hiermee gepaard gaande onverwachte meerkosten zijn voor rekening van Opdrachtgever, tenzij anders overeengekomen. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op werkzaamheden uitgevoerd door derden in het kader van de Overeenkomst.
3.5. Indien dit is overeengekomen, zal Lespoirs de Klant toegang verlenen tot een Account. Het account is toegankelijk door een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Elke actie via het account van de klant of via een account van de klant valt onder de verantwoordelijkheid van de klant en is op eigen risico van de klant. Indien Klant vermoedt of redelijkerwijs behoort te vermoeden dat een Account wordt misbruikt, zal Klant dit melden aan Lespoirs om maatregelen te kunnen nemen.
3.6. Lespoirs is beschikbaar om tijdens de normale kantooruren op afstand een redelijke mate van klantenondersteuning op afstand te bieden via telefoon en e-mail.
3.7. Alle wijzigingen in de Overeenkomst, hetzij op verzoek van Afnemer, hetzij als gevolg van gewijzigde omstandigheden die een andere uitvoering vereisen, worden als meerwerk beschouwd indien daaraan meerkosten zijn verbonden. Indien dit minder werk oplevert, wordt dit in mindering gebracht op de kosten. Dit wordt dienovereenkomstig aan de Klant gefactureerd.

Artikel 4. Verplichtingen van de klant
4.1. Klant spant zich in om al het redelijkerwijs mogelijke te doen om een ​​tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. Meer in het bijzonder zal de Klant ervoor zorgen dat alle gegevens aan Lespoirs worden verstrekt waarvan Lespoirs heeft aangegeven dat ze nodig zijn voor de levering van de Diensten of waarvan de Klant redelijkerwijs moet weten dat ze daarvoor nodig zijn. De termijn waarbinnen Lespoirs de overeenkomst dient uit te voeren, gaat eerst in nadat Lespoirs alle gevraagde en noodzakelijke gegevens heeft ontvangen.
4.2. Indien Klant weet of verwacht dat Lespoirs bepaalde (extra) maatregelen dient te nemen om aan zijn verplichtingen te kunnen voldoen, zal Klant Lespoirs hiervan onverwijld in kennis stellen. Deze verplichting is bijvoorbeeld van toepassing wanneer de Klant weet of zou moeten weten dat er een buitengewone piek in de werklast van de systemen van Lespoirs zal optreden, die waarschijnlijk de onbeschikbaarheid van de Services zal veroorzaken. Dit geldt met name wanneer de Klant weet dat Services ook aan andere partijen worden geleverd via dezelfde systemen die Lespoirs gebruikt om Services aan de Klant te leveren. Na een dergelijke waarschuwing zal Lespoirs alles in het werk stellen om het niet beschikbaar zijn van Services te voorkomen. Alle in dit verband gemaakte redelijke meerkosten zijn voor rekening van Afnemer, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
4.3. De Klant mag in geen geval de Services gebruiken voor toepassingen met een hoog risico.
4.4. Als de Klant een vergunning of andere toestemming van een overheidsinstantie of derde partij nodig heeft voor het beoogde gebruik van de Services, is het de verantwoordelijkheid van de Klant om dergelijke vergunningen of autorisatie te verkrijgen. Klant garandeert Lespoirs dat het over alle vergunningen en machtigingen beschikt die vereist zijn voor het beoogde gebruik van de Services door Klant.

Artikel 5. Gedragsregels en kennisgeving en verwijdering
5.1. Het is Klant niet toegestaan om de Diensten te gebruiken in strijd met Nederlandse of andere regelgeving waaraan Klant of Lespoirs is onderworpen, of voor het schenden van rechten van anderen.
5.2. Lespoirs verbiedt dat de Services worden gebruikt om Materialen te publiceren of te verspreiden (of ze nu legaal zijn of niet) dat:

- Zijn kennelijk bedoeld om anderen te ondersteunen bij het schenden van rechten van derden, zoals een website die (uitsluitend of voornamelijk) hacktools bevat of uitleg over cybercriminaliteit die kennelijk bedoeld is om de lezer in staat te stellen de beschreven criminele activiteiten uit te voeren (en zich niet te verdedigen tegen dergelijke);
- kennelijk lasterlijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of aanzetten tot haat zijn;
- kinderpornografie of bestialiteitspornografie bevatten of kennelijk bedoeld zijn om anderen te helpen dergelijke materialen te vinden;
- Een inbreuk vormen op de privacy van derden, waaronder mede begrepen het zonder toestemming of noodzaak verspreiden van persoonsgegevens van derden en het benaderen van derden met ongevraagde communicatie;
- hyperlinks, torrents of verwijzingen naar (plaatsen met) materialen bevatten die kennelijk inbreuk maken op auteursrechten, naburige rechten of portretrechten;
- Ongevraagde commerciële, liefdadige of idealistische communicatie bevatten;
- Bevat malware zoals virussen of spyware.

5.3. Het verspreiden van pornografisch materiaal dat gebruik maakt van de diensten is verboden.
5.4. De Klant mag andere klanten en internetgebruikers niet hinderen of de systemen of netwerken van Lespoirs of andere klanten schaden. Het is Klant verboden processen of programma's uit te voeren, al dan niet via de systemen van Lespoirs, waarvan Klant weet of redelijkerwijs behoort te weten dat deze schade of hinder kunnen veroorzaken voor Lespoirs, haar klanten of internetgebruikers.
5.5. Indien zich volgens Lespoirs hinder, schade of andere gevaren voordoen voor het functioneren van de systemen of netwerken van Lespoirs of derden en / of dienstverlening via internet, heeft Lespoirs het recht om alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om af te weren of voorkom dergelijk gevaar. Meer specifiek kan een dergelijk gevaar bestaan ​​uit overmatige verzending van e-mails of andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde systemen of activiteiten van virussen, Trojaanse paarden of soortgelijke software. Lespoirs kan de kosten die redelijkerwijs aan deze maatregelen zijn verbonden, terugverdienen op de Klant.
5.6. Indien Lespoirs een klacht ontvangt over schending van dit artikel door de Klant, of indien Lespoirs vaststelt dat er sprake is van een dergelijke schending, zal Lespoirs de Klant zo spoedig mogelijk van een dergelijke klacht of schending op de hoogte stellen. De Klant zal zo snel mogelijk reageren, waarna Lespoirs zal beslissen hoe ermee om te gaan.
5.7. Indien Lespoirs vaststelt dat er sprake is van een overtreding, zal zij de desbetreffende Materialen verwijderen zonder verplicht te zijn een back-up te maken (waar Lespoirs recht op heeft). Lespoirs zal zich inspannen om andere materialen in dat proces niet te beïnvloeden. Lespoirs zal Klant zo spoedig mogelijk van de genomen maatregelen in kennis stellen.
5.8. Lespoirs heeft te allen tijde het recht om alle gedetecteerde illegale activiteiten te melden. Lespoirs heeft ook het recht om de naam, het adres en andere identificerende informatie van de Klant te verstrekken aan een derde partij die klaagt dat de Klant zijn rechten of deze Algemene Voorwaarden schendt, voor zover de juistheid van de klacht redelijkerwijs toelaatbaar is en dat de derde partij heeft een duidelijk belang bij het verkrijgen van dergelijke informatie.
5.9. Hoewel Lespoirs ernaar streeft om na klachten over de Klant op de meest redelijke, zorgvuldige en adequate manier te handelen, is Lespoirs nimmer gehouden tot vergoeding van enige schade als gevolg van de in het kader van dit artikel genomen maatregelen.
5.10. Het is de Klant niet toegestaan ​​de Services door te verkopen.

Artikel 6. Domeinnaamtoepassingen
6.1. Lespoirs biedt geen diensten aan met betrekking tot de registratie van domeinnamen. De Klant is verantwoordelijk voor het aanvragen van domeinnamen en het koppelen van domeinnamen aan de Services die hij bij Lespoirs koopt

Artikel 7. Opslag- en datalimieten
7.1. Er is geen limiet aan de opslagcapaciteit of het maandelijkse dataverkeer dat de Klant mag of kan gebruiken in het kader van de Services.
7.2. Als het gebruik van opslagcapaciteit of dataverkeer door de Klant buitensporig is, neemt Lespoirs contact op met de Klant om een ​​passende oplossing te vinden

Artikel 8. Intellectuele eigendomsrechten
8.1. Alle door Lespoirs in het kader van de Agremeent ontwikkelde of ter beschikking gestelde intellectuele eigendomsrechten komen uitsluitend toe aan Lespoirs of haar licentiegevers.
8.2. Klant heeft alleen de gebruikersrechten of andere rechten die zijn verleend onder deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst, of die anderszins uitdrukkelijk Schriftelijk zijn verleend. In andere gevallen zal de Klant de Materialen niet reproduceren of de Materialen niet openbaar maken. Het voorgaande is niet van toepassing wanneer duidelijk is dat Lespoirs ten onrechte heeft nagelaten de klant dergelijke rechten uitdrukkelijk te verlenen. Toegang tot of delen van broncodes van Materialen is echter altijd onderworpen aan een expliciete licentie.
8.3. Tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen, is het de Klant niet toegestaan ​​enige kennisgeving van auteursrechten, handelsmerken, handelsnamen of andere intellectuele eigendomsrechten in deze Materialen te verwijderen of te wijzigen, inclusief aanduidingen van het vertrouwelijke karakter en de geheimhouding van de Materialen.
8.4. Lespoirs mag technische maatregelen nemen om haar Materialen te beschermen. Indien Lespoirs zijn Materialen heeft beschermd door middel van dergelijke technische maatregelen, is het de Klant verboden dergelijke maatregelen te verwijderen of te omzeilen, tenzij dwingend recht anders bepaalt.

Artikel 9. Prijzen
9.1. Tenzij anders vermeld, en tenzij Klant een consument is, zijn alle door Lespoirs genoemde prijzen exclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd.
9.2. Indien een prijs is gebaseerd op door Klant verstrekte gegevens en deze lijken onjuist te zijn, is Lespoirs gerechtigd de prijzen dienovereenkomstig aan te passen, ook nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen.
9.3. Indien de Overeenkomst een Abonnement is, is Lespoirs gerechtigd de prijzen te allen tijde aan te passen aan de inflatie, zoals bepaald door de relevante prijsindex van het CBS.
9.4. Prijswijzigingen zijn onderworpen aan dezelfde voorwaarden en procedures als wijzigingen in de Diensten en in deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 10. Betalingen
10.1. Lespoirs factureert de te betalen bedragen aan Klant. Lespoirs kan elektronische facturen uitgeven. Lespoirs is gerechtigd bedragen te factureren die periodiek verschuldigd zijn voorafgaand aan de levering van Diensten.
10.2. De betalingstermijn voor een factuur is veertien dagen na factuurdatum, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
10.3. Indien Klant de factuur niet binnen veertien dagen na het verstrijken van de betalingstermijn heeft betaald, is Klant automatisch in verzuim.
10.4. Indien Klant in verzuim is, heeft dit de volgende gevolgen:

- Over de openstaande factuur is een wettelijke rente verschuldigd, of 2% per maand indien deze hoger is;
- Klant dient 15% van de hoofdsom van de incassokosten te betalen, of € 40,00 is dat hoger dan 15% van het hoofdbedrag;
- Afgezien van het verschuldigde bedrag en rente is Afnemer gehouden tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke kosten en gerechtelijke incassokosten, waaronder begrepen kosten voor advocaten, advocaten, deurwaarders en incassobureaus;
- Websites en andere materialen die door de klant worden gehost, kunnen zonder verdere waarschuwing onbereikbaar worden gemaakt totdat de uitstaande bedragen, rente en andere te betalen bedragen zijn betaald.

10.5. Klant mag geen beroep doen op opschorting, verrekening of aftrek, tenzij Klant een consument is.
10.6. Indien Afnemer een van de verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt, is Lespoirs gerechtigd, zonder Afnemer in gebreke te stellen, de geleverde zaken naast de geleverde Diensten terug te nemen, onverminderd het recht van Lespoirs op vergoeding van schade, gederfde winst en rente.

Artikel 11. Aansprakelijkheid
11.1. In het kader van de totstandkoming en uitvoering van de Overeenkomst is Lespoirs niet aansprakelijk behoudens voor de hieronder genoemde gevallen en beperkt tot de daarbij genoemde maxima.
11.2. De totale aansprakelijkheid van Lespoirs voor schade van de klant als gevolg van toerekenbare tekortkomingen van Lespoirs bij het nakomen van zijn verplichtingen uit de overeenkomst is, per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen, beperkt tot een bedrag dat gelijk is aan de totale te betalen bedragen (exclusief btw) die de klant heeft betaald onder de Overeenkomst tot het moment dat de schade is ontstaan ​​of, indien de Overeenkomst wordt aangegaan voor een periode langer dan zes maanden, een bedrag gelijk aan de betalingen die Klant in de afgelopen zes maanden heeft gedaan. De bovengenoemde tekortkomingen omvatten ook elke tekortkoming in het naleven van de met de Klant overeengekomen garantie, of enige onrechtmatige actie door Lespoirs, haar werknemers of ingehuurde derden. In geen geval zal de totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan € 10.000, - (TIEN DUIZEND EURO) (exclusief BTW).
11.3. Lespoirs is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade als gevolg van bedrijfsonderbrekingen.
11.4. De aansprakelijkheid van Lespoirs voor toerekenbare tekortkomingen bij het nakomen van de Overeenkomst ontstaat alleen indien Klant Lespoirs onverwijld en Schriftelijk in gebreke stelt, een redelijke termijn geeft om de tekortkomingen te herstellen, en indien de toerekenbare tekortkomingen van Lespoirs na deze termijn blijven bestaan. De ingebrekestelling bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving, zodat Lespoirs in staat wordt gesteld adequaat te reageren. Lespoirs ontvangt de ingebrekestelling binnen 30 dagen nadat de schade is geconstateerd.
11.5. De uitzonderingen op en beperkingen van aansprakelijkheid zoals vermeld in dit artikel vervallen indien de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van het management van Lespoirs.
11.6. Klant is jegens Lespoirs aansprakelijk voor schade als gevolg van toerekenbare fouten of tekortkomingen van Klant. Klant vrijwaart Lespoirs voor aanspraken betreffende het gebruik van de Diensten door Klant of met diens toestemming op een wijze die niet in overeenstemming is met de gedragsregels in deze Algemene Voorwaarden. Deze vrijwaring geldt ook voor personen die geen werknemer van Klant zijn, maar desalniettemin onder verantwoordelijkheid van of met toestemming van Klant gebruik maken van de Diensten.

Artikel 12. Overmacht
12.1. Partijen kunnen niet gehouden worden aan enige verplichting uit de Overeenkomst ingeval van overmacht de nakoming van een verplichting redelijkerwijs redelijkerwijs onmogelijk maakt, indien een dergelijke omstandigheid niet of niet voorzienbaar had kunnen zijn op het moment van het sluiten van de Overeenkomst.
12.2. Onder overmacht moet worden verstaan ​​(maar is niet beperkt tot): onderbrekingen van de openbare infrastructuur die normaal beschikbaar zijn voor Lespoirs waarvan de levering van Diensten afhankelijk is, maar die buiten de feitelijke of contractuele controle van Lespoirs vallen, zoals het functioneren van IANA , RIPE of SIDN, en alle netwerken op internet waarmee Lespoirs geen contractuele relatie heeft; onderbrekingen in de infrastructuur en / of diensten van Lespoirs veroorzaakt door cybercriminaliteit, zoals (D) DOS-aanvallen of (on) succesvolle pogingen om de bescherming van netwerken of systemen te omzeilen; tekortkoming van leveranciers van Lespoirs, die Lespoirs niet kon voorzien en waar Lespoirs de leverancier niet aansprakelijk kan stellen, bijvoorbeeld omdat er sprake was van overmacht; gebreken in zaken, apparatuur, programma's of ander bronmateriaal die de klant heeft voorgeschreven te gebruiken; onbeschikbaarheid van personeel (door ziekte of andere oorzaken); maatregelen van de overheid; algemene problemen in verkeer / vervoer; stakingen; oorlog; terroristische aanslagen en binnenlandse onlusten.
12.3. Indien een geval van overmacht langer dan drie maanden aanhoudt, heeft iedere partij het recht de Overeenkomst Schriftelijk te beëindigen. In dat geval worden alle reeds op grond van de overeenkomst verrichte prestaties in verhouding tot de prestatie betaald, zonder dat partijen gehouden zijn tot betaling van enig ander bedrag.

Artikel 13. Geheimhouding
13.1. Partijen zullen alle informatie die zij elkaar voor, tijdens of na de uitvoering van de overeenkomst verstrekken vertrouwelijk behandelen indien die informatie als vertrouwelijk is aangemerkt of als de ontvangende partij weet of redelijkerwijs mag vermoeden dat de informatie vertrouwelijk was bedoeld. Partijen zullen deze verplichting ook opleggen aan hun werknemers en aan derden die zij inschakelen voor de uitvoering van de overeenkomst.
13.2. Lespoirs zal zich inspannen om te voorkomen dat zij kennis neemt van gegevens die de Klant opslaat of verspreidt via zijn hardware of software met betrekking tot de Diensten, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst of Lespoirs vereist is op grond van een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal Lespoirs zich inspannen om de bekendmaking van dergelijke gegevens zoveel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen haar macht ligt.
13.3. De verplichtingen van dit artikel blijven bestaan ​​nadat de overeenkomst om welke reden dan ook is beëindigd en zolang de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op de vertrouwelijkheid van de informatie.

Artikel 14. Duur en beëindiging
14.1. De duur van de Overeenkomst is gelijk aan de tijd die nodig is om de Services te leveren. Indien de Overeenkomst een Abonnement is, wordt deze gesloten voor.
14.2. Indien partijen een vaste looptijd voor het Abonnement overeenkomen, mogen partijen de Overeenkomst niet tussentijds beëindigen, tenzij er bijzondere gronden zijn zoals omschreven in dit artikel. Elk van de partijen kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
14.3. Indien een Abonnement niet voortijdig wordt beëindigd, wordt het verlengd voor onbepaalde tijd. Voor het vernieuwde Abonnement geldt een opzegtermijn van één maand.
14.4. Lespoirs kan de overeenkomst onmiddellijk beëindigen of opschorten als een van de volgende speciale gronden van toepassing is:
a) Klant in verzuim is met betrekking tot een wezenlijke verplichting;
b) Klant heeft faillissement aangevraagd;
c) Klant heeft surseance van betaling aangevraagd;
d) Activiteiten van Klant worden beëindigd of geliquideerd.
14.5. Indien Lespoirs de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij de aanspraken uit de wet en overeenkomst, waaronder begrepen het recht op betaling voor de Diensten die zijn opgeschort.
14.6. Als de overeenkomst wordt beëindigd, zijn de vorderingen van Lespoirs op de klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van beëindiging of ontbinding van de Overeenkomst blijven openstaande facturen opeisbaar en betaalbaar, zonder enige verplichting om dergelijke facturen te annuleren of te annuleren. In geval van beëindiging of ontbinding door Klant, mag Klant alleen dat deel van de Overeenkomst beëindigen dat nog niet door Lespoirs is uitgevoerd. Indien ontbinding aan Klant kan worden toegerekend, heeft Lespoirs het recht om direct of indirect daaruit voortvloeiende schade te vorderen.

Artikel 15. Procedure na beëindiging
15.1. Nadat de Overeenkomst is beëindigd als gevolg van beëindiging of ontbinding, zullen het Account van de Klant en de voor de Klant opgeslagen gegevens gedurende een week voor de Klant beschikbaar zijn om te downloaden. Na deze periode worden alle gegevens van de Klant verwijderd, ongeacht of de Klant deze al dan niet heeft gedownload.
15.2. Lespoirs zal de gegevens die het voor de Klant heeft opgeslagen verwijderen zonder specifieke maatregelen om verwijdering onomkeerbaar te maken.

Artikel 16. Voorrang en wijziging van voorwaarden
16.1. Lespoirs behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op haar Diensten te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen zijn ook van toepassing op reeds gesloten overeenkomsten met een opzegtermijn van 30 dagen.
16.2. Wijzigingen zullen worden aangekondigd op de website van Lespoirs of via een ander kanaal waarvoor Lespoirs kan bewijzen dat de aankondiging de klant heeft bereikt. Niet-inhoudelijke wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen zonder aankondiging worden aangebracht.
16.3. Indien de Klant weigert een wijziging te accepteren, dient de Klant Lespoirs hiervan binnen twee weken na de aankondiging van de wijzigingen Schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte te stellen. Lespoirs kan dan de betreffende wijziging (en) heroverwegen. Indien Lespoirs de desbetreffende wijziging (en) niet intrekt, kan de Klant de Overeenkomst beëindigen vanaf de datum waarop de nieuwe voorwaarden in werking treden.
16.4. Bepalingen met betrekking tot specifieke Services hebben voorrang op algemene bepalingen met betrekking tot alle Services. Nadere afspraken tussen Lespoirs en Klant hebben alleen voorrang op deze Algemene Voorwaarden, indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen, of indien dat kennelijk de bedoeling is van beide partijen.

Artikel 17. Overige bepalingen
17.1. Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
17.2. Alle geschillen die voortvloeien uit de Overeenkomst tussen Lespoirs en Klant worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin Klant is gevestigd, tenzij wettelijke bepalingen anders bepalen.
17.3. Indien een bepaling in de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit de geldigheid van de Overeenkomst als geheel niet aan. In dergelijke gevallen zullen partijen (een) nieuwe bepaling (en) vaststellen als vervanging, die terzijde zal worden opgesteld die zoveel mogelijk beantwoordt aan de bedoeling van de oorspronkelijke overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
17.4. Informatie en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, op de website van Lespoirs zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van tegenstrijdigheid tussen de website en de overeenkomst, prevaleert de overeenkomst.
17.5. Logbestanden en andere, al dan niet elektronische, administratie van Lespoirs vormen het volledige bewijs van verklaringen van Lespoirs en elke door Lespoirs ontvangen (elektronische) communicatie of opgeslagen versie daarvan wordt geacht authentiek te zijn, behoudens tegenbewijs te leveren door Klant.
17.6. Partijen stellen elkaar onverwijld schriftelijk in kennis van wijzigingen in naam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer of bankrekeningnummer.
17.7. Partijen zijn uitsluitend gerechtigd hun rechten en verplichtingen uit deze Overeenkomst met voorafgaande schriftelijke toestemming van de wederpartij aan derden over te dragen. Een dergelijke toestemming is niet vereist indien een dergelijke overdracht deel uitmaakt van een bedrijfsovername of de verwerving van een meerderheid van aandelen in de betrokken partij.


Top